• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamknięty przejazd pod Trasą Sucharskiego

Kamil Gołębiowski
25 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
ul. Wosia Budzysza bywa zamykana na czas prac. Zalecany jest objazd ul. Sienną i ul. Bajki. Informacja dla podróżujących rowerem widoczna jest dopiero podczas próby przedostania się pod Trasą Sucharskiego i przy wjeździe na Wosia Budzysza. ul. Wosia Budzysza bywa zamykana na czas prac. Zalecany jest objazd ul. Sienną i ul. Bajki. Informacja dla podróżujących rowerem widoczna jest dopiero podczas próby przedostania się pod Trasą Sucharskiego i przy wjeździe na Wosia Budzysza.

Z utrudnieniami w ruchu muszą liczyć się rowerzyści, którzy planują jechać ul. Siennicką i Lenartowicza na Stogi. Z uwagi na roboty budowlane związane z przebudową trasy tramwajowej na Stogi, przejazd pod Trasą Sucharskiego i wzdłuż ul. Wosia Budzysza bywa zamykany. Czytelnicy zalecają objazd ul. Bajki i ul. Sienną do ul. Stryjewskiego.



W drodze powrotnej trzeba przed Trasą Sucharskiego skręcić w prawo i przedostać się chodnikiem w kierunku ul. Wosia Budzysza, pod Trasą Sucharskiego i w ul. Lenartowicza.

Czy jesteś zadowolony z informacji i objazdów na czas robót?

W czwartek 23 sierpnia otrzymaliśmy informację od czytelników, że zamknięty jest przejazd pod trasą Sucharskiego i ul. Wosia Budzysza w stronę Stogów. Postanowiliśmy sprawdzić sytuację na miejscu. Następnego dnia przejazd był znów otwarty, jednak płot z oznakowaniem stał przy drodze rowerowej wraz z oznakowaniem zakazu dostępu, gotowy do ponownego zamknięcia.

Brak rozwiązań tymczasowych dla rowerzystów na czas robót drogowych

Gdańsk od dawna ma problem z brakiem rozwiązań tymczasowych na czas robót drogowych. Nie ma wyraźnego oznaczenia objazdu dla osób podróżujących rowerem i przemieszczających się pieszo. W tym konkretnym przypadku nasi czytelnicy zwrócili uwagę, że dogodny dla rowerowych mieszkańców byłby dojazd ulicami Bajki i Sienną aż do ul. Stryjewskiego. Problem tkwi przede wszystkim w braku oznakowania. Nie wyznaczono również na czas robót kontraruchu rowerowego na ul. Bajki i Siennej. Jezdnia jest tam szeroka, ruch stosunkowo nieduży, ulica prowadzi na skróty. Nie potrzeba zwłaszcza pokonywania rozległego skrzyżowania pod Trasą Sucharskiego / ul. Budzysza. Innymi słowy - idealny objazd dla rowerzystów. Szkoda, że w trakcie organizowania ruchu tymczasowego pomyślano tylko o kierowcach.

Jednocześnie narzuca się obserwacja, że na ul. Siennej i ul. Bajki pomiędzy Trasą Sucharskiego i Siennicką można by śmiało wyznaczyć kontrapas rowerowy lub chociaż wyznaczyć kontraruch. Dlaczego do tej pory nie zostało to zrealizowane - jest dla nas zagadką.

Prace związane są z przebudową 3,7-kilometrowej trasy tramwajowej na Stogi wzdłuż ul. Wosia Budzysza. Całość prac ma potrwać do maja 2019r.

Centrum Kontaktu nie ma informacji

Zadzwoniliśmy w tej sprawie do Dyżurnego Inżyniera Miasta. Ze względu na to, że dzwoniliśmy w piątek o godzinie 17:30 DIM nie był w stanie udzielić nam informacji o tym, czy na przykład jutro przejazd ul. Wosia Budzysza będzie możliwy, czy nie, a jeśli nie to od kiedy ten odcinek będzie zamknięty. Tylko w godzinach pracy urzędu, czyli w dni powszednie do godziny 15 informacji można zasięgnąć w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni odpowiedzialnym za organizację ruchu oraz w DRMG, czyli Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska odpowiedzialnej za inwestycje drogowe. Uważamy jednak, że w sprawach takich jak objazdy i tymczasowa organizacja ruchu dobrze byłoby, gdyby mieszkańcy mogli otrzymać potrzebne informacje w telefonicznym Centrum Kontaktu, w ramach którego dyżuruje Inżynier Miasta, również po godzinach pracy pozostałych urzędów.

  • ul. Siennicka. Niestety ani tu, ani na skrzyżowaniu z ul. Bajki nie ma oznakowania na czas remontu, informującego jadących rowerem o ograniczeniach przejazdu pod Trasą Sucharskiego i ulicą Wosia Budzysza.
  • Wjazd w ul. Bajki. W miejscu, gdzie kończy się droga dla rowerów nie ma wlotu w jezdnię, nie przewidziano też możliwości jazdy chodnikiem.
  • Skrzyżowanie ul. Siennej i ul. Bajki. Również tu brak oznakowania o objeździe dla rowerzystów.
  • Przejazd wzdłuż ul. Siennej pod linią kolejową, a kawałek dalej pod Trasą Sucharskiego, czyli Drogą Krajową 89. Ulica jest szeroka, niestety nie ma na niej dopuszczonego kontraruchu rowerowego, co ułatwiłoby przejazd nie tylko na czas remontu linii tramwajowej na Stogi.

Opinie (46) ponad 10 zablokowanych

  • Dziś rano płoty były odsunięte. Ale to ludzie sobie przestawili bo budowlańcy zagrodzili drogę już na wysokości Elektromontażu przez co nie dało się pojechać DDR na Westerplatte, nie było dojazdu do działek czy biurowca Koga.
    A za brak info o objeździe to ktoś powinien beknąć.

    • 29 4

  • W drodze powrotnej rowerzyści powinni mieć możliwość jazdy Sienną w kierunku szkoły i w strefie 30 jako kontraruch. A tak jest nakaz jazdy w prawo i trafiamy na zamkniętą droge rowerową. Brawo dla budowlańców i urzędników.

    • 21 5

  • Rowerowa stolica Polski (4)

    Boże, co za kpina...

    • 24 6

    • Jaki kraj (3)

      taka stolica.

      • 0 1

      • (2)

        To jest dziki kraj.

        • 0 1

        • zły to ptak, co własne gniazdo kala (1)

          jeszcze gorszy, co innym kalać nie pozwala.

          Nie od razu Kraków zbudowano

          • 1 0

          • gdyby kózka nie skakała to by się jej ucho nie urwało

            a kto wstaje rano ten leje jak z cebra

            w/w kalambury mają dokładnie tyle samo sensu co jeszcze wyżej o Krakowie

            • 0 0

  • Kiedy Pan zacznie pisać o tragicznym stanie dróg rowerowych w Gdyni? (1)

    • 12 7

    • nie pisze, bo nie mozna pisac o tragicznym stanie czegos czego nie ma

      • 14 1

  • zdjęcie pokazuje jeszcze coś (4)

    Na zdjęciu widać jak to wspaniałe rozrosła się wierzba. Nie da się pod nią przejechać..

    • 19 4

    • (2)

      Urzednicy maja to gdzies. Oni na rowerach nie jezdza

      • 5 4

      • Oni wydają publiczne pieniądze

        do tego wszyscy są sprytni i każdy chce przy tym rączkę trzymać

        • 3 2

      • wielu z nich jeździ

        ale inni ciągle jeżdżą samochodami i padają ofiarą myślenia tunelowego, nie uwzględniającego potrzeb ruchu lokalnego i aktywnych form mobilności

        • 1 0

    • tak samo drzewa Parku Oliwskiego nad DDR w Oliwie
      przejechałem sie tam jeden raz bicyklem, takim konkretnie wysokim
      i do tej pory się leczę po upadku

      • 0 0

  • Bylem widzialem... ciagnelem rower po blocie bo nie wiedzialem jak inaczej mam przejechac

    • 10 3

  • Kontraruch, kontrapas

    Kontrabanda i tyle.

    • 4 4

  • (2)

    Czy ktoś z urzędu zareaguje, gdzie jest oficer rowerowy?

    • 7 4

    • od wielu lat siedzi na tyłku w swoim miejscu pracy czyli w urzędzie (1)

      kiedyś Budyń go zatrudnił na kolejny zbedny etat w urzędzie miasta i tym sposobem w miediach ładnie to wygląda
      Swoja drogą to co on w ogóle robi. Nowych dróg się nie buduje, starych sie nie remontuje, o te co są się zbytnio nie dba - wydawać zbyteczne foldery reklamowe i robić bezcelowe kampanie rowerowe to trochę mało żeby specjalnie urzędasa do tego ztrudniać

      • 5 1

      • Odpowiada za PR

        żeby prezydent w mediach uchodził za twórcę rowerowej metropolii. Żebyśmy czytali ile to się tym mieście robi dla rowerzystów. Nie wspominając o tym, że ilość nie idzie w parze z jakością, a rozgłos wokół inwestycji jest odwrotnie proporcjonalny do ich poziomu.

        • 0 1

  • Skoro tzw. droga dla rowerów może się kończyć na środku chodnika, to chyba logiczne, że nie będzie informacji. (1)

    Nieprzejezdna droga, nie kończąca się bezkolizyjnym włączeniem do ruchu jest zdaniem urzędasów i zarządców ruchu - ciągiem! Na drodze, która nie ma wymiaru określonego prawem - stawia się znak drogi dla rowerów. Dlaczego nie są tak odważni, by budować pasy o połowę węższe i nazwać to "ekspresówką"? Jedno można odebrać, a inne byłoby naruszeniem prawa? Czyli mamy zmowę w celu wyłudzania środków i brak odpowiedzialności!
    Poza tym rowerzyście jest łatwiej niż kierowcy! To rowerzyście robi się szykany, zakola, zakręty, żeby czasem za szybko nie jechał. To właśnie element "polityki" rowerowej.
    Wielu z tych urzędników i wykonawców, to bezmózga patologia!

    • 11 5

    • Dlaczego nie buduje się autostrad kończących się w środku pola?

      Po co zjazdy i bramki? Postawić znak, że jest koniec autostrady i dalej położyć chodnik!
      Kierowcy też nie wolno jeździć chodnikiem i musi ustąpić pieszemu, gdy przemierza deptaki!
      Czyli wszystko byłoby super!

      • 5 1

  • (1)

    Pojeździlam chwile rowerem w czasie jarmarku. Zero informacji jak objechać ten cały cyrk. Do tego rozkopana szafarnia

    • 8 4

    • jak nie ma jarmarku tez nie ma jak przejechac

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk

zawody / wyścigi

Cross Duathlon Gdańsk

89 zł
bieg, zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum